De faciliteiten van het museum

Bibliotheek

bibliotheek

Parallel aan de uitbreiding van de affiche collectie wordt ook gewerkt aan de uitbreiding van de bibliotheek. Dankzij belangrijke bruiklenen beschikt het museum al over een belangwekkende collectie boeken over grafische vormgeving en afficheontwerpers naast een interessante collectie tijdschriften onder andere over grafische vormgeving.

Affiches, boeken en kaarten à gogo

winkel winkel

Populair in het Affichemuseum blijkt inmiddels de museumwinkel te zijn. Weliswaar bescheiden behuisd biedt de winkel niettemin een assortiment van affiches, boeken en prentkaarten, waarin door vrijwel alle bezoekers gretig wordt gegrasduind.
Aan affiches is er een aardige keuze uit reproducties van beroemde binnen- en buitenlandse affiches voor prijzen vanaf 3,50 euro, maar ook originelen van onder meer Jan Bons, Marten Jongema en Marc Warning vanaf 20 euro.
Boeken zijn er van twee tot 150 euro. Daaronder interessante antiquarische boeken, maar ook boeken over Ben Bos, Nicolaas Wijnberg of Jolijn van der Wouw.
Prentbriefkaarten zijn er in zeer grote hoeveelheden met afbeeldingen van bekende en geliefde internationale affiches voor 90 eurocent.