Durf - 8 jaar affiches Studio Matusiak

Tentoonstelling van 20 maart t/m 29 mei 2011

Paulina Matusiak begon haar eigen studio in 2002. En sinds de oprichting is er veel belangstelling voor de signatuurwerken die zij ontwerpt. Ze wil iets teweeg brengen, ze daagt je uit, ze lokt een mening uit, een oordeel, en ze wil dat je als toeschouwer geraakt wordt, zelfs als je er vluchtig aan voorbij gaat. Veel van haar werk wringt, het probeert de wereld niet leuker en mooier voor te stellen, maar weet vaak precies de vinger op de zere plek te leggen, op het taboe, op het pijnlijke. Maar ze wrijft het niet in. Ze weet het juist te verbeelden met zoveel schoonheid en subtiliteit, dat je gegrepen wordt, het omarmt, en het niet wil loslaten.

Paulina Matusiak heeft een sterke band met de culturele sector, en is daar een graag geziene en veelgevraagd ontwerpster. .

Daarnaast schroomt ze niet om voor commerciƫle opdrachtgevers te werken - mits ze durven. Juist de diepgang, gelaagdheid en enorme kracht die zij haar werken meegeeft, maken echt verschil. Deze werken zijn een verademing naast de veelal vlakke beeldtaal, die doorgaans wordt gebruikt in de commerciƫle sector. .

Klanten van Paulina Matusiak zijn: nationale theater- en dansgezelschappen; individuele artiesten actief in muziek en de podiumkunsten; diverse filmfestivals, uitgeverijen, reclamebureaus, bedrijven en detaillisten..

Festival d'Affiches de Chaumont
Na nominaties in 2005 en 2006 voor het Festival d'Affiche de Chaumont vertegenwoordigde zij Europa in het jury panel voor de 18e editie van het festival. Als een van twintig ontwerpers wereldwijd, werd Paulina Matusiak benaderd voor een affiche ontwerp voor de 20ste editie van Chaumont in 2009. Het resulterende werk is opgenomen in de collectie van het Franse culturele erfgoed.

Rozentheater - 2003

Rozentheater